Gå til hovedinnhold

Hvorfor alle disse kommentarbekreftelsene?

For noen uker siden fikk jeg en litt oppgitt kommentar fra en av mine faste lesere på at hun var lei av å skrive de evinnelige kodene som noen bruker for å beskytte bloggen mot spam. Og hun skrev det til meg som kun har lagt inn dette på innlegg eldre enn to uker (trodde jeg? Men neida, jeg hadde aktivert kommentarbegrensing på enkelte innlegg, og jeg fjernet det med en gang, for jeg vet selv hvor irritertende det er å skrive lange kommentarer og så kommer du til de her lange kodene med store og små bokstaver og mellomrom og drit og dra, og så plutselig har alt låst seg og ikke vet du om du har fått kommentert, eller hva som har skjedd, og før du vet ordet av det så gidder du ikke å kommentere på den bloggen igjen fordi det er så vanskelig!

Grunnen til at jeg nå roper ut denne frustrasjonen er at jeg har brukt noen ettermiddagstimer foran bokbloggene i dag, og jeg har kommentert og lest og oppdaget at mange blogger som før ikke hadde disse   kommentarsperrene plutselig har dem, og jeg har kommentert på sikkert 10 blogger i dag, der kommentarene ikke kommer. Ikke fordi det skal ventes på at bloggeier som godkjenne, men fordi det skjer noe i prosessen fra kodene skrives og til kommentaren er publisert/eller blir borte.....!

Irriterende er det!




Kommentarer

  1. Helt enig og se hersens bekreftelsesordene er hos deg også. Håper du fjerner dem igjen. Håper jeg klarer det ved første forsøk nå.

    SvarSlett
  2. TAKK! Har vært og fjernet det igjen - gjorde det for noen uker siden, og jeg trodde jeg var kvitt det. Håper det er borte nå :-)

    SvarSlett
  3. Du må gå onn på hjulet og få gamett grensesnitt etter at du har gått inn på innstillinger. Nå du så har gamelt system skroller du deg nedover og haker av nei!

    SvarSlett
  4. Halleluja!!
    Håper de er borte for godt nå, men hvis de kommer tilbake av seg selv, bør jeg vel gå og ta en dobbelsjekk i egen stue.

    SvarSlett
  5. Det ser ut som om innstillingene mine "glipper". Er inne og haker av nei og lagrer - neste gang jeg er inne og sjekker står det ja.

    Men jeg håper på det beste, og jeg må si at jeg er evig takknemlig for at noen har giddet å kjempe mot disse utingene for å skrive på bloggen min. Men kommer de tilbake - please si ifra til meg? Ja?

    SvarSlett
  6. Jeg har også skjønt at dette irriterer mange, og har fjernet dette på min blogg. Skrik ut om jeg skulle ta feil! ;-)

    SvarSlett
  7. Rose-Marie : Jeg har prøvd å kommentere på Gulbrandseninnlegget ditt flere ganger i dag, for jeg er så uenig med deg, men det har ikke fungert for du har også de der irriterende bekreftelseskodene. Og det første innlegget mitt var superlangt! Ande forsøk ble kortere, og tredje ganger prøvde jeg bare med en setning. Ingen av kommentarene kom igjennom.

    SvarSlett
  8. Jeg har alltid hatt helt åpent kommentarfelt. Uten "koder". Og hvem som helst kan kommentere. Også anonyme. Hilsen Eli

    SvarSlett
  9. Det var utrolig mange skrivefeil i innlegget mitt! nr 3
    Beklager, men når man sitter og skriver og snakker i tlf samtidig går det litt for kjapt.

    Men kansje det kan være til hjelp for noen!

    SvarSlett
  10. Takker for testing og kommentarer, og skriveleifer :-) bryr jeg meg ingenting om.

    Solgunn

    SvarSlett
  11. Godt råd Solgunn, jeg har nå fjernet mine :)

    SvarSlett
  12. Jeg kaster meg på halleluja-stemningen til Ingalill. Det er ikke mye jeg hater, men ordbekreftelse er en av de tingene jeg kunne tenkt meg å bruke det kraftuttrykket på.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Krigens modigste menn - Komsa Forlag - 103 sider : Forfatter Solgunn Solli

Operasjon Source 22. september 1943 klarte  mannskapet på tre miniubåter å ta seg inn i Kåfjord. De var tolv menn, fire i hver miniubåt, kun seks av dem kom levende fra operasjon Source.  Men hva skjedde i dagene og timene før, og hvordan var det egentlig å være gast ombord på Tirpitz?  Med utgangspunkt i sakprosabøker, opptak fra NRK, og reportasjer i aviser har jeg skrevet en bok om krigens modigste menn. Mitt mål har vært å gjøre boka så tilgjengelig som mulig, slik at alle som har lyst til å lese om heltene fra 1943 kan gjøre det. Her finner du ikke avansert marineteknologi, eller mange detaljer om våpen og torpedoer. Men du finner spenning, fortellinger om vennskap, om savn og om mot og vilje som overgår det meste av hva som kan forventes av noe menneske.  Boka er på vei fra trykkeriet og forventes å komme til Bodø og Alta i løpet av en ukes tid. Da håper jeg at nettbutikken min er helt ferdig slik at jeg kan begynne å selge boka. Den vil koste 349 kroner og i Alta og Bodø ordner

Gro Dahle : Hvem som helst, hvor som helst : Cappelen Damm, 154 sider

  Lekent og spenstig - Publisert i Altaposten 14. desember 2009 Gro Dahle er kanskje mest kjent for barnbøkene hun har gitt ut sammen med ektemannen Svein Nyhus, men hun har skrevet nær 50 bøker, deriblant flere diktsamlinger, prosabøker og novellesamlinger. Hvem som helst, hvor som helst inneholder 19 noveller, der 6 er delvis bearbeidede utgaver av tidligere publiserte noveller. Å lese tekster som Gro Dahle har skrevet gjør meg rett og slett glad. Slik var det også denne gangen. Språket er nydelig og temaene er allmenngyldige og viktige. Utdraget under er hentet fra novellen ”Du kan kalle meg hva du vil”, som tar for seg et vanskelig mor – datter forhold. ”Jeg så henne aldri når hun ikke hadde ansiktet på seg. Jo, én gang. Da hadde hun sittet i stuen fullstendig oppløst i tanker. Da var hun så naken i ansiktet at jeg så rett inn gjennom panseret av muskler og hud og skinn. ” Dahle har en skrivestil som til tider grenser til det naive, samtidig som bildene og temaene repeteres.

Steffen tar sin del av ansvaret / Christian Valeur

Christian Valeur : Steffen tar sin del av ansvare t ; Aschehoug, 261 s./ Publisert i Altaposten Seig samtidsroman Det er mulig underbevisstheten min tenkte følgende da jeg valgte ut denne boken: Nå har jeg lest så mange gode utenlandske bøker at det er på tide med en middelmådig norsk roman. Forfatteren er en ung debutant, 23 år gamle Christian Valeur. Han tar for seg det temaet som har vært mest beskrevet i den norske skjønnlitteraturen de siste årene. Nemlig en ung umoden halvstudert mann på jakt etter meningen med livet. Valeur har sine egne kreative metoder for å gjøre stoffet til sitt eget, men når boken er ferdig lest er jeg langt fra fornøyd. Hovedpersonen er Steffen Schiøtz, han er også 23 år gammel og sliter med de fleste aspekter i voksenlivet. Han blir veldig opptatt av miljøet, og stiller de underligste spørsmålene til seg selv og andre. Hva er det mest miljøvennlige alternativet når man skal tørke hendene, papir eller lufttørker? Redder man miljøet når man spiser opp gam